دندانپزشکی

ساخت وبلاگ

برای اینکه بدانید کامپوزیت دندان چگونه است باید بگوییم که هنگامی که دندانپزشک شما حفره‌ای در دندان‌هایتان تشخیص می‌دهد، ابتدا پوسیدگی را از دندان حذف می‌کند. سپس از یک ماده پرکننده برای پوشاندن یا پر کردن فضایی که مواد پوسیده شده بودند، استفاده می‌کند.

کامپوزیت دندان که تحت عنوان لمینت کامپوزیتی هم شناخته می‌شود، یکی از بهترین روش‌های ترمیم و زیبایی دندان است. مواد کامپوزیتی یک سری مواد خمیری هستند و دندانپزشک یک لایه نازک از آن‌ها را روی دندان بیمار قرار می‌دهد. همچنین این مواد طیف رنگی وسیعی دارند و از سفیدترین رنگ‌ها تا تیره‌ترین را شامل می‌شوند و هر فردی متناسب با علاقه و رنگ چهره خود می‌تواند از این مواد برای رفع مشکلات دندانی استفاده کند. اگر به دنبال یک روش مقرون به صرفه برای زیباترکردن لبخند خود هستید، قطعا کامپوزیت ونیر بهترین انتخاب است.

هر کدام از انواع کامپوزیت دندان کاربرد و استفاده خاص خود را دارند. برای مثال در دندان‌های جلویی، معیار اصلی زیبایی و درخشندگی کامپوزیت است. در حالی که در دندان‌های عقبی استحکام کافی برای جویدن مواد غذایی، معیار اصلی برای انتخاب کامپوزیت است.

در نهایت، انتخاب بین کامپوزیت و دیگر روش‌های ترمیمی بر اساس نیازها و توصیه‌های پزشک دندانپزشک صورت می‌گیرد.اگر به دنبال یک لبخند زیبا و سالم هستید، کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته ترمیم دندان و ایمپلنت دندان دیجیتالی، به شما کمک می‌کند تا ظاهر و سلامت دندان‌های خود را بهبود ببخشید.

دندانپزشکی...
ما را در سایت دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا nassiridentalclinic بازدید : 30 تاريخ : يکشنبه 13 اسفند 1402 ساعت: 1:31

کامپوزیت دندان که تحت عنوان لمینت کامپوزیتی هم شناخته می‌شود، یکی از بهترین روش‌های ترمیم و زیبایی دندان است. مواد کامپوزیتی یک سری مواد خمیری هستند و دندانپزشک یک لایه نازک از آن‌ها را روی دندان بیمار قرار می‌دهد. همچنین این مواد طیف رنگی وسیعی دارند و از سفیدترین رنگ‌ها تا تیره‌ترین را شامل می‌شوند و هر فردی متناسب با علاقه و رنگ چهره خود می‌تواند از این مواد برای رفع مشکلات دندانی استفاده کند. اگر به دنبال یک روش مقرون به صرفه برای زیباترکردن لبخند خود هستید، قطعا کامپوزیت ونیر بهترین انتخاب است.

هر کدام از انواع کامپوزیت دندان کاربرد و استفاده خاص خود را دارند. برای مثال در دندان‌های جلویی، معیار اصلی زیبایی و درخشندگی کامپوزیت است. در حالی که در دندان‌های عقبی استحکام کافی برای جویدن مواد غذایی، معیار اصلی برای انتخاب کامپوزیت است.

کامپوزیت دندان را براساس تعداد و اندازه ذرات به انواع زیر تقسیم می‌کنند:

  • کامپوزیت‌های هیبریدی
  • کامپوزیت‌های میکروفیلد
  • کامپوزیت نانوفیلد

کامپوزیت دندان به طور کلی بین ۵ تا ۷ سال دوام دارد. با این حال رعایت نکات مراقبتی و تغذیه‌ای پس از کامپوزیت به افزایش طول عمر آن‌ها کمک می‌کند. همچنین موارد زیر در طول عمر کامپوزیت دندان موثر هستند:

  • جنس دندان افراد
  • کیفیت مواد مورد استفاده در ساخت کامپوزیت دندان
  • برند کامپوزیت دندان
  • مهارت دندانپزشک

البته باید بدانید که کامپوزیت دندان را می‌توان به کمک پالیش ترمیم کرد. در نتیجه اگر مواد غذایی باعث تغییر رنگ کامپوزیت دندان‌های شما شده‌اند، می‌توانید به کمک پالیش آن‌ها را به شکل اولشان باز گردانید. زمان مناسب برای ترمیم کامپوزیت دندان اغلب موقعی است که کامپوزیت دچار شکستگی و ترک‌خوردگی شده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر و نیز دریافت نوبت با شماره های ما در کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس بگیرید:

۰۲۱۲۲۲۱۴۰۰۴ – ۰۲۱۲۲۲۱۵۰۰۵

دندانپزشکی...
ما را در سایت دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا nassiridentalclinic بازدید : 29 تاريخ : يکشنبه 13 اسفند 1402 ساعت: 1:25

بلیچینگ دندان (bleaching teeth ) روشی برای سفید کردن موقتی دندان‌هاست که اغلب افراد برای زیبایی و اصلاح لبخند خود استفاده میکنند.

درمان بلیچینگ بین ۶ ماه تا ۲ سال ماندگاری دارد. این مدت زمان بیشتر به خود فرد و عادت‌های غذایی او بستگی دارد.

به عنوان مثال هرچه میزان مصرف چای، قهوه و یا سیگار کمتر باشد، ماندگاری بلیچینگ بیشتر خواهد بود. حتی در برخی از افراد درمان بلیچینگ تا ۵ سال نیز عمر می‌کند.

ولی در کل بهتر است بلیچینگ و سفید کردن دندان‌ها را سالی یکبار تمدید کرد. البته بهداشت دهان و دندان، دوبار مسواک زدن در طول روز و یکبار استفاده از نخ دندان، می‌تواند به طول عمر درمان بلیچینگ بی‌افزاید. همچنین استفاده از خمیردندان‌های سفیدکننده نیز در جهت از بین بردن زردی روی دندان‌ها موثر است.

روش‌های سفید کردن مانند بلیچینگ، ساده‌تر و ارزان‌تر بوده و قابلیت اطمینان بیشتری نسبت روش‌های ترمیمی مثل روکش‌ها و ونیر کردن دارد.

با افزایش سن، تغییر رنگ دندان‌ها اجتناب ناپذیر خواهد بود. این تغییر رنگ در جهت رسوب زیاد در عاج، نازک شدن و تغییرات نوری مینا اتفاق می‌افتد. همچنین ترمیم‌های قبلی و پرکردن دندان‌ها، یکی از دلایل تغییر رنگ دندان است.

رنگ دندان‌ها در روش بلیچینگ ۱۲ تا ۱۴ درجه روشن‌تر خواهد شد. البته باید توجه داشت که اگر دندان‌ها دارای پر شدگی همرنگ با دندان باشند، بلیچینگ بر روی آن‌ها جواب نخواهد داد. روش بلیچینگ کاملاً بی ضرر بوده و آسیبی به بافت دندان وارد نمی‌کند.

دندانپزشکی...
ما را در سایت دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا nassiridentalclinic بازدید : 25 تاريخ : يکشنبه 13 اسفند 1402 ساعت: 1:23

 

دلایل زیادی وجود دارد که چرا بسیاری از بیماران در حال حاضر به دنبال روش های دیجیتالی به جای روش های سنتی ایمپلنت دندان هستند. شاید یکی از بزرگترین تفاوت ها در نحوه انجام عمل جراحی باشد. ایمپلنت دندان به صورت دیجیتال نیازی به آمادی سازی فلپ یا جراحی سنگین لثه نخواهد داشت

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی  این است که ایمپلنت معمولی یا سنتی، یک پیچ فلزی است که به عنوان جایگزین ریشه دندان اصلی در استخوان فک قرار می‌گیرد. سپس بر روی پیچ، یک پروتز دندانی قرار می‌گیرد. ایمپلنت معمولی معمولاً از تیتانیوم ساخته می‌شود و به عنوان یک پایه محکم برای پروتز دندان عمل می‌کند.

۱. در ایمپلنت دیجیتال تنها دو حفره روی فک ایجاد می شود.

ایمپلنت ها از طریق این دو حفره در استخوان فک تعبیه می شوند. انجام چنین کاری به معنی حداقل خونریزی ، کمترین آسیب به بافت نرم و بخیه کمتر از قبل است.

دندانپزشکان معمولاً قبل از در نظر گرفتن واجد شرایط بودن بیمار برای جراحی ایمپلنت دیحیتالی، سابقه پزشکی و دارویی کاملی را ثبت می کنند. آنها معمولاً به دنبال بیماری های سیستمیک مانند دیابت هستند، زیرا در چنین مواردی ممکن است جراحی روش مناسب برای درمان نباشد.

۲. دوره بهبودی پس از درمان فوق العاده سریع تر است.

به همین دلیل بیمارانی که از فشار خون نیز رنج می برند قادر به استفاده از کاشت دندان به صورت دیجیتالی خواهند بود.

اکنون با ورود روش های مخلتف دندانپزشکی دیجیتال، حتی بیماران دیابتی نیز می توانند با استفاده از روش های دیجیتالی و با رعایت احتیاط های لازم، واجد شرایط درمان باشند. دلیل اصلی این موضوع آن است که معایب ایمپلنت دیجیتال به حداقل خود رسیده است و به همین دلیل احتمال درد و التهاب بعد از عمل به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

۳. زمان صرف شده برای تکمیل جراحی کوتاه است.

با استفاده از اسکن داخل دهانی دیجیتالی و تکنیک های جدید و کارآمد، قراردادن ایمپلنت در دهان در یک بازه زمانی کوتاه مدت انجام می شود. در روش سنتی به این دلیل که دندانپزشک باید شخصا تمامی مراحل درمان را انجام دهد، ممکن است به ۳ برابر زمان برای قراردادن ایمپلنت ها در دهان نیاز باشد.

افرادی که ترس مراجعه به دندانپزشک را داشته یا به دلیل مشغله های خود نمی توانند مراجعات متعدد به دندانپزشکی داشته باشند، می توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

دندانپزشکی...
ما را در سایت دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا nassiridentalclinic بازدید : 26 تاريخ : يکشنبه 13 اسفند 1402 ساعت: 1:20